torsdag, juli 08, 2010

Ræjetryll i Roms bakgård - 7. juli

Jeg inviterte Rom med på en impulsiv fjæretur med lette liner og ræjefluer. Det var snakk om kun 1-2 timer i dårlig lys. Svaret drøyde, akkurat som da vi var små og man måtte spørre om lov først. Han kunne ikke. Det var ikke det, han hadde fått lov, men klokka var over ti og det var jo tross alt arbeidskvelden. Jeg humret der jeg listet meg mot små dråpevak i strømmen. Ræjen danset lett og jeg plukket de en etter en. Småpjasj.

Det ble så noen blindkast ut mot havet, men responsen var laber, helt til en plog passerte høyreøyets sidesyn. Jeg daska ned reka 1-2 meter foran og den fikk danse to-tre steg før den ble tatt. Mye tang og 5 meter fortom med 0.15 spiss gjorde at jeg måtte kjempe både høyt, lavt og sidelengs. Bra kondisjon og någet mer enn 6 hektogram.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar