onsdag, august 12, 2009

Nordmarka 14. august

Jeg fikk det for meg at jeg skulle sele på meg tungsekken og sykle 10-12 km i motbakke for å prøve meg på kubbene i Potta. En ublogget tur før sommeren satt friskt i minnet. Jeg var der en kveld tidlig i juli og dro av 8 fisk i tilslaget på myggklekker. De største noen skikkelige griser. 0 i tilslagsprosent på en 8-fisk kveld er dårlig, men enkelte dager mangler man bare flyten.

Solstek, 25 grader og sekk på minst 20 kg. Tunga mi hang ut som en slips der polkadottene passerte meg i tur og orden. De har skjønt det med vekt og kjøpt seg 1-liters sekker, eventuelt bare et drikkebelte. Dandy, men smart. Jeg fantaserte om et drikkebelte modifisert etter Cag-teamets behov, men slike fristelser gjorde vondt verre. Stokke stiv fikk jeg vinglet meg opp de bakkene til Potta.

Vannet var varmt og det vaket jo ikke. Jeg klarte å trekke opp en og annen fisk på vårflue, men de ville ikke sitte. Typisk for opptrekksfisk det. Skyter fart fra bunnen og bommer. Men ut av intet kom det likevel en duellsjanse. En brukbar fisk tok seg noen runder utenfor liljene og tok noe like under overflaten. Vårflua #12 fikk ikke ligge lenge før den ble supet ned. Strammet rolig opp, men neida. Venta et par min før jeg kasta på den igjen. Denne gangen tok den hardt, men da jeg strammet opp var det ingen motstand i andre enden. Jeg skjønte ingen ting. Fluebytte til palmer. Kastet satt, fisken kom, men snudde like før flua. Jeg rev meg i håret og forbannet palmermyggen. Vanskelig å finne årsak-virkning til palmerens forsvar. Potta 11 - Belly 0.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar