torsdag, august 13, 2009

Nordmarka 12.august

Tilbake på sykkelsetet for å teste ut et vann som så spennende ut på kartet. Det var plassert i et område hvor OFA kultiverer mange vann, men som ikke er oppført med noen fiskebestand. Hmm.. August er kanskje ikke årets beste tid for prøvefiske, men jeg klarte bare ikke å sitte stille. Lett sekk og tungt gir, mila gikk unna i en fei.

Det var en spennende pytt med en dyp myrkant langs den ene siden og en del vegetasjon langs den andre. Det vaket ikke selv om det lå noen insekter på overflata. Jeg så en del gasbobler her og der og var i ferd med å stemple dette som H2S-fordervet. Men i det jeg snudde ryggen til kom det "slitsj" midten av pytten. Lyden av grådig småfisk kjenner jeg igjen på mils avstand. Jeg fikk listet meg ut på myra og kastet en mygg i retning vaket. Det tok litt tid, men den tok til slutt. 167 gram kanskje? Men du verden det var flott her. Noe sier meg at du lurer større fisk her også. Prøver nok igjen i juni.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar