mandag, mai 25, 2009

Myggtur med Katta

Guidet Katta en tur i mine nærområder i nordmarka. Fisken bestemte seg for å være slektiv på noe like under overlfaten, og vi var like selektive med tørre mygg på overflata. Det gikk litt trått. Mens jeg speidet etter fisk hørte jeg pluteselig et plask i et lite myrhull bak meg. Jeg skjønte ingen ting, men før jeg sluttet meg til Kattas teori om en frosk, tok jeg et kast. På første kastet skjedde ingen ting og jeg følte meg som en tulling. På andre kastet tok noe flua og i et par sekunder var jeg usikker på om jeg kjørte frosk eller fisk. Opp kom tilslutt en liten tegespisende luring med stort hode. Katta fikk også fisk (det lille hun holder i hånda på bildet), men husker nok like godt at hun blåste en mye større fisk inne i bukta. Hun kastet et par meter for langt på en veldig steady plaskvaker. Pent kast, så jeg er rimelig sikker på den hadde tatt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar