torsdag, juni 19, 2008

Kvitberget 16.juni og 17.juni

Det ble en liten pitstop med EM, øl og mat før jeg labba i vei mot en mulig myggbonanza på Kvitberget. Det var såklart ingen bonanza. Jeg så ikke en mygg verken rundt eller på vannet. Jeg prøvde lenge med mygg på den blanke overflata, men gikk fort lei. Satte på en vannymfe og fikk opp to stk opp mot 4 hekto. Resten av tida brukte jeg til å se hva som kommer til å skje fremover. Fant flere digre Odonataer, Phryganeidaene har ikke klekt ennå (vanntemp 8 grader). Rompetrollene klekker nå, og ja, jeg kommer nok til å rive meg i håret over enorme mengder Leptophlebidaer her opp også..


Var oppe en liten tur også den 17., men det var like lite aktivitet på overflata som dagen før. Hadde et realt glefs etter på nymfe. Som i fjor er det en fisk (eller flere) som går inne i sivet og roter med halefinna i været. Jeg la ut en tørr mygg over 1 meter fra fisken, men likevel ble den skremt. Så et par skikkelig fine vake like utenfor kastehold i dag. Det løsner nok snart!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar