torsdag, juni 19, 2008

Fosterlågen 18.juni

I kveld ville kaste på vakende fisk. Jeg droppet derfor en fjelltur til fordel for Fosterlågen og området rundt hotspot'n min. Myggklekkingene er ofte svært gode helt inne ved land før vannet må tappes og store, produktive områder brakklegges. Det var et morsomt fiske med horisontale kast inn under overhengende trær og busker. Det skjedde mest i de mørkeste timene av døgnet. Fine fisker gikk og tok mygg head-tail langs gresskanten (bilde). Først fikk jeg mye småfisk, før jeg fant et område hvor det var flere fisk som virka store. Jeg kasta på den som virka desidert størst og den tok. Dette kan ha vært en av de sjeldent "store" der nede, men den glapp for meg. Jeg fikk likevel mange andre som trolig var i klassen under. Totalt fikk jeg rundt 25 fisk på klekkende mygg. 7 stk var mellom 300-350 gram og den største var 36 cm og 380gram. For et vann dette kunne blitt! Høy krokingsprosent og uttellingsprosent (mothakeløst). Dette ga mersmak!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar