onsdag, juli 11, 2007

På fisketur med Tor og Lars

Vi tok en kveldstur til GFTJ for ta en liten duell med tørrflue. Lars hadde med seg sin egen lille eske med eksklusive fluer bundet av Andrè Brun og hadde innkassert seieren allerede på veien opp. Lars fikk den første og største sjansen. Hele tre fisker vaket innenfor kastehold og det har jeg aldri opplevd før. Lars valgte å kaste på den vanskeligste og blåste det kanskje av den grunn. Vakinga stoppa mistenkelig fort hvertfall. Så var det min tur. Vi hadde sett ett vak på andre siden av tjønna og jeg har tidligere sett hvordan fiskene går akkurat her. Jeg la flua ut 1 meter fra sivbeltet 5 meter til venstre for der jeg så fisken. Etter ett minutt begynte jeg å snakke til lars. Fisken tok og jeg gav tilslag alt for sent samtidig som jeg hørte "føl me din tosk". Ny tjønn og nye muligheter. Vi fant to fisker som vaket og vi kastet på hver vår. Min fisk tok og Lars' tok ikke. Det var en veldig sprek fisk, men den var mye mindre enn jeg trodde - rundt 3-4 hekto. Så skifta vi beite igjen og Lars skulle få sin hevn - nesten da. Han sov da fisken tok og tilslaget kom for sent. Jeg ble derfor endelig vinneren av brødreduellen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar