mandag, juli 20, 2009

Med Buzz i nordavind 15-16. juli

Fiska oppe ved Depotsjøen med Buzz i en bitende kald nordavind. Jeg forutså blanking på lang vei, og det tok litt under 10 kast før jeg sto på hodet i depoet mitt og fisket opp en lager isteden. Jeg fant meg en bukt i le og hadde det strålende. Når jeg i tillegg fikk lagt ut vårflua, slik at det skulle minne litt om et insektsliv på vannet, var naturopplevelsen fullkommen.

Samme hvor dårlige forhold det er her oppe så siger det fisk inn i denne bukta når mørket siger på. Det tok derfor ikke så lang tid før en fisk tok seg god fart fra bunnen og suste opp etter flua. Det så ut som en veldig bra fisk, men den hadde ikke fininnstilt siktet. Litt aktivt fiske på noen andre lesteder ga tilslutt en tynn fisk på ca 40 cm. Jeg følte jeg hadde gjort mitt og krøp ned i posen. Buzz fisket litt til og hadde et par fisk etter før han gikk ned. Jeg kjente jeg brygget på en liten forkjølelse, noe som kan være skummelt nok i disse tider. Jeg sovnet brått og hardt og våknet 8 timer senere til lukten av solbrent hud. Etter å ha åpnet posen sov jeg like godt igjen. 2 timer senere våknet jeg av at haglet pisket det griserosa ansiktet mitt. Posen ble lukket og jeg sovnet med en gang utbedringen var utført. 2 timer senere krøp et gammelt og tungt hode opp av posen til sol og vindstille vær. Jeg skvatt til der jeg rullet rundt og fikk se hva jeg hadde dratt med meg hjem kvelden før. Den fisken så da mye penere ut i går! Der jeg møtte mitt eget speilbilde i bekken innså jeg at jeg ikke hadde så mye jeg skulle sagt. Vi hadde begge vært i dødssonen alt for lenge. Jeg kom meg hjem, fikk meg litt mat og ansiktet litt lotion før jeg dundret til med nye 14 timer på øyet. Da jeg våknet hadde kroppen endelig funnet hara igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar