torsdag, juni 11, 2009

Nordmarka 10. juni

Jeg løp fra jobb 12 min før tida og traff maks på kollektiven hjem. Tidsbudsjettet var stramt. 9 minutter etter at jeg gikk av bussen på Sthanshaugen, sto jeg og trykte i meg en diger kebab hos min irakiske kompis på hjørnet. 10 sekunder etter at siste rest ble slukt ned, satt jeg på bussen. For en flyt! Sånne dager må man utnytte til det fulle. Jeg prøvde et nytt vann i dag. Helt grusomme forhold for baksleng, men fikk da servert flua i ny og ned. Jeg tviler på at mange fluefiskere har giddet å prøve her, og det må man jo utnytte. I slike vann tror jeg fisken går klin innunder busker og trær, så kastet trenger å være bra presentert og ikke nødvendigvis så langt. På grunn av forholdene ble det et ventespill. Jeg brukte en vespertina/mygg-klekker #16 og fisket innunder trær langs med en bratt kant. Det så lenge håpløst ut, men så.. så!
Med dødsforakt tok noe flua mi og gikk midttjønns. Som vanlig ble det bare kaos med fisk som kjørte seg i bunn og en Belly som hanglet etter. Holdt på å havne i dyprenna sjøl et par ganger, men jeg fikk klamret meg fast til noen busker. Mange trær i vannet her og fisken prøvde seg selvsagt mer enn en gang på å komme seg ned til disse. Med maks press og tilsvarende flyt kom det tilslutt en seig 48 cm sigende (målt på stanga, legg inn et lite konfidensintervall).
Trykk på pila under for å se et lite klipp

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar