søndag, juni 28, 2009

Froskedammen 28 juni

Jeg og Rom gikk opp til Froskedammen i døgnets mørkeste timer. På veien opp rekapitulerte Rom forrige turs vakbonanza og forklarte at slikt føre ikke forsvinner over natten. Han lanserte også noen teorier og forslag til korrelasjoner hvor jeg velger å spare trykksverten. Etter å ha åpnet sesongen som teamets klovn kjente jeg at jeg gruet meg til fortsettelsen. Det gjelder virkelig å ikke få klumsespøkelset hengende over seg i dette gamet.

Vi fikk helt andre forhold enn sist gang. Det var lite på overflaten og tilsynelatende lite på vei opp for å klekke. Noe fisk så ut til å sippvake på myggpupper mens jeg mistenker andre for å ta div. ikke vingede insekter like under overflaten. Men uavhengig av vakform så virket fiskene nesten litt umotiverte til å gape skikkelig. Jeg hadde en liten fisk som tok 5 ganger, men som bare druknet flua uten å sitte (myggklekker og vårflue). Deretter hadde jeg en pen fisk som snudde to ganger på vårflua før ei skikkelig purke tar vårflua mi 6 ganger under en vakeseanse som varte i 15 minutter. Siste gangen kjente jeg at jeg dro flua ut av kjeften på den og løpet var kjørt. Jeg avsluttet kvelden med å se nok en pen fisk bare drukne flua mi. jeg fikk følesen av at fisken her operer som jerv i saueflokk og resignerte helt. Rom slet også med tilslagsproblemer og fikk ut sin frustrasjon gjennom en og samme banneregle hver gang.

Rom i "usynlighetsmodus". Begynner å bli stiv og gammel han også..
Purke på tur
Purke som ombestemmer seg to ganger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar