lørdag, april 18, 2009

Fosterlågen 13. april

Hadde et mikroskopisk håp om å knipe noen røyepoeng I Duelvosen, men røyene viste seg å være fraværende som alltid. Jeg brukte 45 minutter på å servere diverse tørrsnacks til en bulevaker langs iskanten i sideløpet, men ikke sjans! Ett kast og 2 sekunders handtwist med en Nemouridaenymfe og den satt. Grei fisk rundt 300-325 gram et sted. Den hadde forøvrig spist et sted mellom 100-130 nymfer av Nemoura avicularis. Det lå styrta Capniidaer (trolig C. pygmea/C. atra) overalt på overflata og jeg fatter ikke at røyene bare støvsuger hele osen nå mens ørreten er litt treig. Fikk en del fisk mellom 200-300 gram på nymfe, og hos disse var 99,5 % av mageinnholdet nymfer og larver (av steinfluer: S. burmeiseri, N. avicularis (dominerende), B. risi, P. meyeri, Leuctra hippopus og Capnia). Fant en voksen T. nebulosa, en N. avicularis og mange C. pygmea/C. atra på vannet.

Like før jeg skulle pakke sammen og sette kursen for Oslo stilte 3 fisk seg opp og vaka et godt 22 meters kast unna. Jeg lempa ut diverse tørt, men alt fikk ligge i fred. Jeg fikk likevel en hvirvel på en krok 18 palmermygg, men fisken ombestemte seg tydeligvis. De kresne ganene fikk holde på i fred og forhåpentligvis spiser de seg store på flyvende insekter.
Taeniopteryx nebulosa (♂)
Noen har forøvrig en liten ausejobb å gjøre snart

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar