fredag, mai 16, 2008

16.mai

Det måtte komme en reaksjon på knekken i båten. 16.mai er datoen for den årlige røyejakten min i Fosterlågen (siden jeg fikk en for 7-10 år siden). Cag team møtte fulltallig i Duelvosen med tørre mygg på fortommen. Det var litt regn, sur vind og veldig lite vakeaktivitet. Jeg stirra etter vak og spiste "sure kumlokk" til jeg fikk melkesyre i kjevemusklene. Og med ett var vinteren over for min del. 5 meter ut så jeg en liten virkvel. Jeg kasta ut og så paraloop-klekkern danse på bølgene før den forsvant i et head-tail vak. Årets første tørrflue-tilslag satt! Fisken var litt treig i det kalde vannet, og den var ikke større enn ca 27-28 cm. Men mellom kumlokkene kom det likevel frem et stort smil. Jeg fikk en som var litt mindre, mista to og mista en i tilslaget. Rom blanka etter dårlige tilslag. De tunge barndomsminnene hans fra Fosterlågen kom tilbake mens han mumlet noe om at Osmarka bare er fint om vinteren.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar