fredag, mai 16, 2008

15.mai

Masteroppgaven i boks! Etter et mislykket forsøk på lesedag i Trondheim den 14., ble det hjemtur dagen etter. Jeg var ikke kommet til Krifast før kveldens fisketur var i boks. Det ble båttur med Anders D. og "Rom" fra det beryktede "Cag Team". Tors Deceiver var med i en jubileumsutgave (større enn vanlig) og forholdene var ellers perfekt. Det luktet storfisk hele veien med andre ord! Det tok baret 7 minutter for Rom var i gang med noe stort.

Det var en veldig sprek fisk, men den ble kjørt hardt siden den skulle settes tilbake. Jeg husker egentlig ganske lite av resten, men plutselig lå det en sjøørret på 3 kilo og i knallfin kondisjon i båten. Så ble den sluppet ut og det hele føltes som en fiskefilm fra Kola.



5 minutter etter dette var det slukfiskerns tur, og treblekroken satt godt krøket på undersiden av hodet. Etter nye 5 minutter lå også den i båten - 2,5 kilo. Det hele var sykt. Fiskene var brutalt store for en som ikke er vant til å se slik. Jeg hadde ikke lyst på så stor fisk. Det ville ødelagt meg helt! Jeg er derfor veldig glad for at jeg bare hadde småfisk og tang etter flua :)

Konklusjonene får bli at flue slår sluk og at man ikke bør starte sesongen i Sunndalsfjorden hvis man ikke er helt klar for det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar