tirsdag, juli 10, 2007

Kroka småturer i juni

Jeg tok noen flere småturer i Kroka uten at fisket var særlig bra. Som i fjor var det store vårflueklekkinger 100 metrer fra land og sporadisk kom det en og annen fisk inntil land. Jeg gjorde nesten suksess med en elk hair caddis, men store hvirvler etter bra fisk som var skikkelig på hugget var så nærme jeg kom stor fisk med vårfluene. Vårfluene ble først aktuelle i skumringen før det faktisk ble bekmørkt. På dagtid holdt fisken seg for god til å vake. Klekkinger av caenis og en og annen vårflue fikk være i fred. Når jeg ikke visste hvor fisken var, og slik heller ikke kunne teste hva den tok, ble det veldig frustrerende å gå der. Attraktorfluene hadde jeg liten suksess med, men en caenisnymfe krok 18 mista jeg et par på rundt 35 cm og en som var langt større. Den siste tok på 40cm dypt vann, 1 meter fra land. Så konklusjonen i år som i fjor for juni kontra mai er tregere fisk og flere fisk mista. Godt jeg ikke lager statistikk ut av krokingseffektiviteten min i år. Den har vært veldig svak.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar