søndag, juli 29, 2007

GFTJ 29 juli

Jeg og Helge tok en overnattingstur på fjellet. Det vaket bra der oppe og jeg fikk lagt flua ut i vaket til en stor fisk allerede etter 5 minutters fiske. Den ville ikke ha vårflua og fisken skulle vise seg å være i det vanskelige hjørnet. Jeg prøvde elkhair caddis, goddard caddiser, streaking caddis, parachute caddis og dyret, men fiskene var som regel oppe en gang også forsvant de ned igjen. Mest irriterende var det når fjellets største fisk må ha vaket i den vanskeligste tjønna. Hjertet hamra der jeg stripa inn en goddard #12 over vaket 15 sekunder etter at den var oppe. Den ville såklart ikke ta. Hadde den tatt, ville den nok ha revet av 0.13 fortommen min uansett. Helge fikk en på 3 hekto på W.bugger og hadde en til etter. Først da det mørknet fikk jeg min sjanse. En brukbar fisk vaka helt inne i sivkanten. Jeg hadde 3 kast over den hvor den burde tatt, men nei. Jeg hadde prøvd snart alle vårfluene min denne dagen uten respons. Jeg måtte grave dypt. I en blå fox box fant jeg de gode, gamle og enkle palmer vårfluene mine. De har vært redningen før. Flua satt mye dypere i vannet og på første kastet tok den. Fin fisk på ca 39 cm. Litt etter tok jeg en til på ca 33 cm før jeg etter hvert tok en kresen fisk på 38cm på en streaking caddis i vill fart. Mista to fisk til etter dette. Jon Arne spiste de til middag og jeg glemte å ta bilde. Neste morgen hadde jeg en stor sjanse på en bra fisk, men den refuserte stankelbeinet mitt med en stor hvirvel. Ikke bra, ikke bra. Alt i alt en bra tur selv om fisken var litt vanskelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar