søndag, juni 17, 2007

Kroka 16 juni

Tok litt kveldsfiske oppe i Kroka i dag. Regn og en del vind er ikke mine favorittforhold, men utover kvelden stilna det og jeg kunne finne en og annen fisk. Den første spotta jeg da den gikk langs med et berg, men jeg måtte knyte ny fortom (etter å ha slitt av ei flue i den mest forhatte krokatolla). Jeg mista den av syne og måtte lete videre. Fant så en vakende fisk og nå var jeg klar med gode gamle montana. Det var godt å se montanaen bane seg vei i bølgene og se nok en krokafisk komme som ei kule. Full fres på 3'ern og 39cm. Den hadde slukt godtbiten i ett jafs og jeg kunne ikke sette den ut igjen. Den var trolig skrubbsulten tynn som den var, men litt etter fikk jeg en til på 35 cm som var smellfeit. I skumringa fant jeg en fisk til som vaka 5 ganger på rappen og den så bra ut. Jeg fant banen til fisken og la flua ut slik at den avskjærte fisken perfekt. Den tok, satt i ett sekund, men så kom flua ut av virvlene. Så ble det mørkt (stor forskjell hjemme og her nede) og jeg pakke sammen. Godt å være i gang i Kroka igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar