mandag, mai 14, 2007

Lianvatnet - gjeddefiskeri

Etter å ha vært i noen møte med fin sjøørret i år, men uten å klare å overliste de, trengte jeg en dum og glupsk fisk for å rette opp selvtilliten litt. Jeg fikk dratt med Helge på en gjeddesafari i bymarka (Lianvatnet). Vi brukte 0.60mm fortom og store fluer - Helge en flue han hadde kjøpt i canada "white trash" (?) og jeg en flytende mus. Vi plaska oss rundt vatnet uten å kjenne stort, men plutselig kom det faktisk en dum og glupsk gjedde etter flua mi - den måtte bomme såklart. Jeg kasta to ganger over den uten at den vill prøve seg igjen. På tredje kastet dro jeg inn så fort og hardt at det plaska og bråke noe helt forferdelig. Da kom den opp igjen den lunefulle gjedda og denne gangen satt den. I 5 sekunder var jeg i gjeddekongen, men så mista jeg den. Den var nok mellom respektable 5-6 hekto.




























Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar