fredag, juli 07, 2006

Osmarka 6 juli

1730: Stabba meg oppover i fjellet med den nye belly'n på hodet. Fikk slitt meg opp til klokka var rundt 18. Til min store fortvilelse blåste det litt vel mye til at jeg skulle piske med 3'er stanga i et synkbart fremkomstmiddel. Dermed ble belly'n godstol mens jeg studerte insektlivet og venta på vak. Det skule ta tid..
2200:Etter noen timers blindfiske kom Lars. Det var fortsatt irriterende sidevind og ingen overflateaktivitet.
2300: Lars må ned for å sove. Men endelig vaker det en gang og fisken virker veldig fin.
2315: Fisken vaker en gang til på samme sted og jeg er ikke langt unna. Serverer vårfluer og mygg uten at den vil ha. Overflata kryr av vårfluer som får være fint i fred. Skifter taktikk til våtflue.
2330: Har en fisk etter flua. Ser bare svart og en hvirvel.
2345: Kabooom! På 6 sekunder er loop'n tom. Så snur fisken rett mot meg og jeg må sveive løsline med det går. Da den ikke kom unna på dette viset, suser den rett inn mot vannliljene. Dette er ikke tiden å ta frem filmkameraet på, men det kommer frem likevel. Får filmet noen sekunder, men med fare for en reprise på fjoråret konsentrerer jeg meg om fisken, som såklart nå står fast i vannliljene. Med litt flaks får jeg lurt den ut og etter hvert fått den opp. Superfin fisk på 42cm og 850gram (kf 1,15).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar