mandag, mai 08, 2006

kroka 8 mai

En Nydelig dag oppe i Kroka! Men det tok litt tid å komme i gang.. Først fikk jeg min minste krokafisk noensinne på 31 cm. Jeg begynte å lura på om dette var et østavindsfenomen her oppe, at fisken fra vesle korkavatn kom drivende med vinden. Den neste fisken var 33 cm og styrket teorien min ytterligere. Disse fiskene stod 1 meter fra land da de tok. Plasserte flua 30 cm fra land ca samme sted, men under en busk. Kjente et hårfint rykk i nymfa, gjorde tilslag og venta meg en fisk på 25cm blank. Etter mye plask, noen utras og full fres fikk jeg den på land - 39cm (bilde over)...


I dag var vinden svakere, men den kom fra en veldig ekkel retning. Likevel kunne jeg fiske på noen spennende bukter som tidligere var helt umulige. Der hadde det tydeligvis ikke vært mye folk i det siste. Jeg stilte meg opp for å kaste, så ser jeg en fisk på 6-7 hekto pile fra land 1 meter fra meg. Den sto stått 3cm fra land på 20cm dyp. Utrolig at de ikke er mindre sky i den størrelsen. Så ser jeg 2-3 fine fisker vake svært gunstig til (helt inne ved land disse og). Fisken tok veldig hardt og selv med mye plasking, hidrer ikke det en av de andre fine å vake igjen. Med en fisk på kroken og en annen fin en vakende 5 meter fra meg, holder et ellers så bra hjerte på å stoppe en stund. Fisken gikk rett mot en sivkant med meg løpende etter. Etter en mye om og men, lander jeg dagens andre på 39 cm! (bilde over). Så tikker det inn en tekstmelding om grilling, NÅ. Det passet bra, selv om jeg kastet noen lange blikk mot odden hvor jeg så de fine vake.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar