tirsdag, desember 25, 2007

Isfiske 25 des

Fisket sammen med Helge på Fosterlågen fra ca 11:45 til 14:00. Ørreten var i hundre og røyene var også borti agnet med sine velkjente lugg. Jeg fikk 16 ørretpinner og tilslagene satt bra. Problemet var overgangen fra 150grams ørret til røyer med langt større snittvekt. Stikka brakk i tilslaget! Jeg hadde trolig en ny personlig rekord halvveis oppe på isen (rekorden er 6 hekto), men den slet seg løs og kom seg ned igjen. Jeg kasta meg ned og sendte hele armen ned i det kalde intet. Der fikk jeg tak over nakken på hannfisken, men igjen fikk den vridd seg unna. Jeg stod igjen med en søkkvåt arm. Det gikk ikke så verst likevel. 2 røyer hvor av den største var respektable 565 gram! Helge fikk tre røyer hvor av den største var like opp under halvkiloen samt noen ørretpinner. Vi var begge i kontakt med flere røyer og den siste jeg kjente var rundt 13:30. En del ørret hadde fiskeegg i svelget så det var nok noe gyting på gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar